به گزارش خودروکار، با توجه به افزایش محبوبیت خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در میان شهروندان و مشتریان کشورهای مختلف جهان، بسیاری از خودروسازان مشهور و بزرگی به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای الکتریکی روی آورده اند و بدین ترتیب سعی دارند که سهم خود را در بازارهای جهانی فروش خودرو افزایش دهند.
به تازگی آمار و اطلاعاتی از میزان فروش برخی از خودروهای الکتریکی در کره جنوبی منتشر شده است که نشان میدهد استقبال مشتریان از خودروهای هیوندای کونا الکتریکی (Hyundai Kona Electric)، کیا نیرو الکتریکی (Kia Niro Electric) و شورولت بولت (Chevrolet Bolt) بسیار بالاتر از سایر خودروهای موجود در بازار این کشور بوده است و این بدان معناست که سه خودروی مذکور موفق شدهاند در صدر جدول پرفروشترین خودروهای الکتریکی در کره جنوبی جای بگیرند.
نمودار زیر که در وب سایت cleantechnica آمده است، به ترتیب پرفروشترین و محبوبترین خودروهای الکتریکی فروخته شده در بازار کره جنوبی را نشان میدهد:
بر اساس آمار و ارقام مندرج در نمودار بالا، خودروی الکتریکی هیوندای کونا در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۹ میلادی با فروش ۱۲ هزار و ۱۳۵ دستگاه موفق شده است در جایگاه نخست بازار خودروهای برقی کره جنوبی بایستد.
بعد از آن، خودروی الکتریکی کیا نیرو با فروش ۶ هزار و ۹۸ دستگاه توانسته است در رتبه دوم این فهرست رده بندی جای بگیرد.
چهارمین خودروی پرفروش بعد از برندهای دیگر، شورولت بولت است که در این بازه زمانی، ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳ هزار و ۱۳ دستگاه در کره جنوبی فروخت.
جایگاه پنجم و ششم در این رده بندی به خودروهای الکتریکی هیوندای آیونیک (hyundai Ioniq Electric) و سامسونگ توئیزی (Samsung Twizy Electric) تعلق پیدا کرده است که میزان فروش آنها به ترتیب یک هزار و ۷۶۵ دستگاه و یک هزار و ۳۲۷ دستگاه بوده است.
کرهجنوبی نیز همچون بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته در توسعه و ترغیب شهروندان به استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی به عنوان وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست پیشگام بوده است. بر اساس این گزارش، فروش خودروهای الکتریکی در کره جنوبی با رشد و افزایش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/